dimarts, 14 d’abril del 2015

La meva experiència llegint en anglès+ Tips per aprendre'n

Hey Angels!

Avui us porto una entrada que m'heu estat demanant últimament sobretot per mitjà de correus i que també tenia moltes ganes de fer:


http://picasion.com/


Abans de tot haig de dir que els tips que us dono són relatius, ja que jo no sé el nivell d'anglès que tu tens. Òbviament per seguir els tips has de tenir un nivell bàsic d'anglès, ja que per molt que els segueixis al peu de la lletra si no tens un nivell normal no et servirà per res.
El per què vaig decidir començar a provar els llibres en anglès va ser per varis motius:

  • Llibres que no seran publicats mai o en un futur pròxim en castellà o català
  • Sagues a meitat, deixades de publicar a Espanya.
  • Portades més boniques en la versió original (a veure, no és la més important però no em digueu superficial que una portada bonica i en pasta dura és irresistible a un ull lector)
  • Preus. Els preus dels llibres al Regne Unit o USA són molt més econòmics que els que tenim aquí a Espanya que tots ronden entre els 15-19€ (cosa que trobo una barbaritat )
  • I òbviament per aprendre més en aquesta llengua tan important durant aquests temps

  • A l'hora de posar-te a llegir ajuda moltíssim que en un passat hagis mirat sovint sèries o pel·lícules en versió original ( subtitulat ) i encara que no te n'adonis vas absorbint moltes noves paraules que al veure-les escrites les saps reconèixer i identificar. 
  • No vagis encerclant cada paraula que no entens, no paris la lectura cada dos per tres per buscar al diccionari el significat de la paraula. Això fa que no puguis disfrutar de la lectura i no serveix per res, perquè de les 20 paraules que traduiràs no en recordaràs ni un quart d'aquestes.
  • Si hi alguna paraula que no entenguis intenta-la desxifrar pel context, utilitza com a últim recurs el diccionari i només si la paraula és transcendental per entendre l'escena. 
  • Comença amb un llibre que estigui al teu nivell ( ja parlaré d'això una mica més endavant de l'entada)
  • Si veus que la lectura és molt difícil i que no entens el que està passant, no et forcis, deixa-la per més endavant.
  • Si no ets sents gaire segur o segura comença amb un llibre que ja hagis llegit bastants vegades en català p castellà.
  • Comença a llegir llibres realistes, deixa fora la fantasia, ciència ficció i altres gèneres.
  • Un truc que faig servir jo abans de deicidr-me a comprar un llibre en anglès és llegir-me en PDF el primer capítol simplement per veure el nivell d'anglès que té la novel·la. 

Si voleu començar a llegir en anglès crec que el llibre ideal per agafar confiança és Aristotle and Dante discover the secrets of the universe que jo l'he llegit i és molt fàcil d'entendre a part que la història és molt maca. Aquí us deixo el PDF per si voleu fer una ullada. 
Un altre llibre molt senzill de llegir és: Love letters to the death, una novel·la de l'estil de Las Ventajas de ser un marginado però des del punt de vista d'una noia que escriu cartes a personatges famosos morts explicant la seva vida, els seus problemes i trobant connexions sentimentals amb aquests famosos i ella. Aquí us deixo el PDF. En general llibres realistes com ara també: To all the boys I'v ever loved before  ( aquest no l'he llegit), la trilogia de Anna and the French kiss ( Un beso en París), If I stay ( Si decido quedarme).

Espero haver-vos servit d'ajuda!

Quins llibres recomaneu per llegir en anglès? Ho heu fet mai? Quina va ser la vostra impressió? Què en penseu dels tips? N'afegirieu algun?


:) Us espero als comentaris :)











6 comentaris:

  1. Hola!
    Doncs jo no fa gaire vaig començar a llegir en anglès. El meu primer llibre va ser el final d'una tetralogia anomenda Proyecto Amanda. Com que l'autora és d'Estats Units (novetat) vaig decidir que l'últim el llegiria en anglès per veure que tal. Al principi tenia problemes amb les paraules i cada dos per tres parava a buscar el seu significat, després em vaig cansar i vaig començar a deduir el significat i només buscava les més xocants.
    Com que crec que llegir en anglès s'ha de fer amb més calma sempre acostumo a deixar aquests llibres per les vacances, però espero acostumar-me aviat i poder llegir amb més continuïtat llibres anglesos.
    Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!!

      Si és cert que és millor llegir-los en na setmana calmada sense exàmens o vacances perquè et pots arribar a agobiar....

      Gràcies per comentar<4
      Un petó

      Elimina
  2. Jo amb els llibres en anglès que ens fan llegir a l'institut ja en tinc prou jajaja! Però fa temps que tinc ganes de llegir-me un llibre d'una de les meves autores preferides, la Cecelia Ahern, i que no s'ha traduit ni al castella ni al catala. Potser ara a l'estiu m'animo i ho faig:)

    Parlem<3

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Uii les lectures de l'escola... a mi els llibres que em fan llegir són d'un nivell de p3 però vaja que hi farem... segur que t'ensurts!!!

      Un petó <4

      Elimina
  3. Ariaaaaaaa
    La veritat és que la teva entrada m'ha ajudat molt, sempre he volgut començar i no sabia molt com... en fi... moltes gràcies, crec que començaré amb alguna cosa fàcil.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ídiiiiiiaaaaaaaaa

      M'alegro que t'hagi servit : ) Ja em diràs que tal l'experiència <4

      Parlem <4<4<4<4

      Elimina

Hola!
Comentaràs? Moltíssimes gràcies : )
-Recorda que tothom és lliure d'expressar la seva opinió, però sense faltar el respecte en cap moment!
-Està permès posar l'enllaç de la teva pàgina web, sempre que no sigui un comentari únicament de SPAM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...