dilluns, 11 de gener del 2016

Ressenya: Diferent

Hey Angels!

Avui us porto la ressenya d'un llibre que ha estat fora entretingut i curiós...

Diferent//Andreas Steinhöfel
Camp a través (Cruïlla)//208 pàgines
Llibre únic//Llibre realista amb un toc de fantasia.
 ☆ ☆ ☆ 


Ets el qui els altres creuen que ets? Ets el mateix que ahir? Ets qui vols ser? Com ens convertim en nosaltres mateixos?
263 dies després de l’accident, en Fèlix es desperta a l’hospital. No recorda res de la seva vida anterior, no sembla que tingui emocions, és excessivament sincer en tot el que pensa, ha desenvolupat habilitats gairebé fantàstiques i no reconeix ni els seus propis pares. Tampoc a ell no el coneix ningú i s’ha convertit en una presencia incòmoda i desconcertant, que tan aviat provoca temor com fascinació. El coma l’ha fet canviar, i ben aviat tothom s’adona que en Fèlix Winter ha deixat d’existir: ha estat substituït per una altra persona. I aquesta altra persona necessita un nom. Un nom diferent.



Opinió Personal
Quan vaig llegir la sinopsi de la nova proposta del segell Camp a Través, de seguida em va picar la curiositat. Diferent, ens narra la història d'un nen d'onze anys que pateix un accident que li causa un coma. Quan desperta no recorda res de la seva vida anterior i ja no sembla la mateixa persona...

"Però per tal que se'n recordi cal que li deixeu llibertat, la llibertat de ser un altre persona"

Una de les coses que més m'ha agradat de la novel·la és la narració de l'Andreas ja que sembla que les paraules s'hagin escollit amb molta cura i precisió perquè encaixin de la millor manera amb els fets i les emocions que estan vivent els personatges, i sense cap mena de dubte ho aconsegueix.

Un dels punts més forts del llibre i personalment m'encanta que els escriptors ho portin a terme en els seus llibres és l'ampli ventall de personatges secundaris que t'ofereixen cada un d'ells la seva visió dels fets que estan passant però des del seu punt de vista, tenint en compte el caràcter i la personalitat de cada un. És curiós veure com cada un d'aquests personatges secundaris té una percepció diferent del protagonista i dels esdeveniments que passen durant la història.

També m'ha agradat molt la càrrega que fa contra els prejudicis de la societat en què vivim i per aquest motiu el meu personatge preferit ha estat l'Stack, m'ha agradat molt la seva visió del món en el qual vivim, però és cert que aquest personatge també és un pèl trist.

Tot i que el llibre té força punts positius com heu pogut llegir, crec que li faltava una mica de ganxo per poder captivar encara més al lector i fer que s'acabés el llibre en una o dues nits (ja que tampoc és gaire gruixut), ja que el principi l'he trobat una mica lent.

"Estic content de tornar a tenir tracte amb un nen. Ja no recordava com en sou, de llestos. La llum en la foscor del món"

El llibre té un toc fantàstic que forma part de l'encant del personatge principal i de la novel·la en si. Realment no m'esperava per res del món el desenllaç que té, simplement no m'esperava que anés tan enllà. Quan vaig llegir la història no em pensava pas que tot estava conduit cap aquell final tan sorprenent i amb gust amargant que no crec que ningú que es llegeixi la novel·la es pugui esperar.

En definitiva, Diferent d'Andreas Steinhöfel és un llibre, tal i com diu el seu nom, diferent, amb una prosa única que expressa a la perfecció els diferents punts de vista que se'ns mostren a la novel·la. Un llibre entretingut i que de ben segur que us farà passar una molt bona estona.

     

Heu llegit el llibre? Us crida l'atenció? Què en penseu? Li donareu una oportunitat?
 Us espero als comentaris






2 comentaris:

  1. Hola Aria,

    Sembla un llibre molt interessant la veritat! La sinopsi per si sola ja em crida molt l'atenció i veient que t'ha agradat encara em crida més, a veure si un dia d'aquests l'aconsegueixo i me'l llegeixo!

    Petoons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! Doncs si finalment te'l llegeixes ja em diràs que tal : ) <3

      Elimina

Hola!
Comentaràs? Moltíssimes gràcies : )
-Recorda que tothom és lliure d'expressar la seva opinió, però sense faltar el respecte en cap moment!
-Està permès posar l'enllaç de la teva pàgina web, sempre que no sigui un comentari únicament de SPAM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...