dimecres, 11 de maig del 2016

RESSENYA: ERAGON

Hey Angels!

Avui us porto la ressenya d'un llibre màgic... ERAGON

Eragon//Cristopher Paolini
Roca Editorial// 15,90€
651pàgines//Fantasia
★ (4,5)
Al llegendari regne d'Alagaësia s'està gestant una guerra. Els Genets, protectors de la pau de l'Imperi i els únics capaços de controlar els dragons intel·ligents, o bé han mort o bé han passat a formar part de les tropes del malvat rei Galbatorix. Ja fa temps que els elfs s'han exiliat en un indret ocult, i els vardens, un grup dissident, s'amaguen en ciutats protegides. Eragon, un jove de quinze anys que viu en un petit poble, troba una pedra blava i brillant al bosc, i pensa que venent-la podrà comprar menjar per a la seva família abans no arribi l'hivern. Però quan la pedra s'obre i apareix una dragona, a qui el noi bateja amb el nom de Saphira, s'allibera un llegat tan antic com el mateix Imperi. De sobte, la seva vida canvia i a Eragon se li confia un nou món de màgia i poders. Amb tan sols una espasa i els consells d'un vell rondallaire com a guia, Eragon i la dragona hauran de viatjar per terrenys perillosos on s'enfrontaran a un emperador, la maldat del qual no coneix fronteres. L'esperança de l'Imperi, doncs, recau sobre Eragon i Saphira...


Opinió Personal

Eragon és el primer d'una saga de quatre llibres al qual se'ns presenta al protagonista, l'Eragon un noi molt simple que viu amb el seu tiet i el seu cosí, un dia que va a caçar es troba una pedra blava. Però al cap d'uns dies descobreix que no és una simple roca, sinó que és un ou de drac! Des d'aquest moment la seva vida canvia i mai més tornarà a ser com abans...

Com podeu veure pel petit resum, Eragon és un llibre d'aventures fantàstiques. El primer contacte que vaig tenir amb aquesta història va ser fa molt anys quan la meva germana se'ls estava llegint. Recordo haver vist la pel·lícula i com que em va agradar molt li vaig demanar el llibre. Crec que no me'l vaig acabar, però el fet és que el tenia abandonat des de que als 10 anys el vaig deixar. Però fa unes setmanes que em van venir moltes ganes de cop de llegir una novel·la d'aventures i de fantasia i llavors vaig recordar Eragon, i el vaig devorar en dues nits. 


"Tingues en compte que molta gent ha mort per les seves creences; de fet és una cosa força comuna. L'autèntic valor rau a viure i patir per allò en què un creu. "

Des de sempre he dit que el meu gènere preferit és la fantasia èpica i realment gaudeixo molt llegint aquest tipus de llibres. I Eragon no va ser una excepció. Crec que la fantasia és el meu gènere preferit per tota la construcció que suposa. És a dir, la creació d'un nou món amb unes regles totalment diferents a les que estem habituades. I ja el fet de sumar-li els elements fantàstics i màgics només fa que millorar les coses.

He descobert que els dracs, com ha criatura m'encanten. Cada llibre que he llegit on apareix aquest animal fantàstic m'han agradat molt. El que és més curiós és que cada autor interpreta aquest ésser imaginari d'una manera molt diferent i original. El Cristopher Paolini, l'escriptor de la saga d'Eragon crea tota una història d'un regne que va molt lligada a l'existència d'aquests animals. M'agrada molt la relació que crea entre el genet i el drac, i com tenen un lligam més profund del que sembla a primera vista.

"No et pressionaria tant si no pensés que no ets prou fort per resistir-ho."

Tot i que el llibre té moltes pàgines (és un bon totxo), a mi em van passar volant i com ja us he dit,el vaig devorar amb dues nits comptades. La narració em va agradar molt i tot i que no hi han diàlegs constants, no es fa gens pesat. A part, l'acció constant i la tensió em va fer que sempre estigués alerta a la lectura perquè certament a cada capítol era una bomba d'informació nova que em deixava amb la boca oberta. 

Durant aquesta relectura del llibre, la relació que té el protagonista amb el Broom, m'ha recordat moltíssim a la relació entre la Viana i el Llop al llibre Allà on els Arbres canten.

Un dels aspectes que és característic de les novel·les fantàstiques que he llegit de moment, és l'epíleg on es narra una escena que al principi del llibre no saps que està passant, però un cop vas avançant amb la lectura ja la comences a relacionar amb els fets que estan passant. M'encanta que els escriptor i escriptores facin això!

Ara mateix estic llegint el següent, que s'anomena Eldest i de moment segueix la línia del primer, així que estic bastant contenta.

" És molt fàcil que passis de caçador a presa."

En definitiva... Eragon és un llibre meravellós, ple d'aventures i emocions que et faran quedar-te tota la nit en vetlla llegint. Si t'agraden els animals fantàstics, les batalles i la fantasia, Eragon és una lectura obligatòria. 

Heu llegit el llibre? Havíeu sentit a parlar de l'autor? Què en penseu? Us crida l'atenció?

                                                                ❊ Us espero als comentaris ❊

        


ARIA

3 comentaris:

  1. Hola Aria!

    Havia sentit a parlar moltíssimes d'aquest llibre, però no sé perquè mai m'havia plantejat llegir-lo.. Tot i que després de llegir aquesta ressenya potser m'animo a intentar-ho!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      M'alegro molt : ) Ja em diràs que tal!

      Un petó<3

      Elimina
  2. Sincerament, aquests són els meus llibres preferits, m'encanten!

    ResponElimina

Hola!
Comentaràs? Moltíssimes gràcies : )
-Recorda que tothom és lliure d'expressar la seva opinió, però sense faltar el respecte en cap moment!
-Està permès posar l'enllaç de la teva pàgina web, sempre que no sigui un comentari únicament de SPAM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...