dissabte, 25 de juny del 2016

TOTHOM HAURIA DE SER FEMINISTA

Hey Angels!

Avui us vull parlar sobre el Feminisme i el discurs que va fer Chimamanda a una xerrada TED.


Tothom hauria de ser feminista//Chimamanda Ngozi
Editorial Fanbooks// 4.90
52pàgines//Discurs


Un llibre que recull el transcendental discurs que va oferir l’autora a TEDTalk sobre el significat de ser feminista en ple segle XXI. Un breu assaig que té el poder que les seves paraules ressonin dins el cap de qui les llegeix. Aquest és el poder que tenen els grans assajos per canviar la societat.

«Avui m’agradaria demanar que comencem a somiar un pla per construir un món millor. Un món més just. Un món d’homes més feliços i dones més felices que siguin sincers amb ells mateixos. I aquesta és la manera de començar: hem d’educar les nostres filles d’una manera diferent. I també hem d’educar els nostres fills d’una manera diferent». (Chimamanda Ngozi Adichie)






Segurament molts de vosaltres ja sabreu en que consisteix aquest terme, però per si de cas:

"El feminisme és doctrina i moviment social que demana per a la dona el reconeixement d'unes capacitats i d'uns drets que tradicionalment han estat reservats als homes: el feminisme defensa la igualtat entre l'home i la dona. "

Tothom hauria de ser feminista és el títol d'un discurs que Chimamanda Ngozi Adichie va exposar a les conegudes TED Talks sobre la seva vivència personal en el seu país (Nigèria) envers el sexisme i la desigualtat. Aquest discurs es va fer tan famós que van decidir imprimir-lo en format de llibre i publicar-lo. I és en aquest pas del procés on em van arribar les seves paraules. Chimamanda expressa la seva lluita i una situació que ens planteja una dura realitat sobre les nostres societats. 
Aquí us deixo un dels passatges que més em van cridar l'atenció del discurs:


"Llavors em va comentar que la gent deia que la meva novel·la era feminista i que el consell que em donava - i m'ho deia tot brandant amb tristesa- era que no em presentés mai com una feminista, perquè les feministes són dones infelices perquè no poden trobar marit. 
De manera que vaig decidir presentar-me com una <feminista feliç>.
Per aquella època, una època, una acadèmia, una dona nigeriana, em va dir que el feminisme no era part de la nostre cultura, que el feminisme era antiafricà, i que jo només em considerava feminista perquè estava influïda pels llibres occidentals.  (Això em va fer gràcia perquè gran part de les meves lectures de joventut eren decididament antifeministes i cada cop que intentava llegir els considerats textos clàssics del feminisme, m'avorria i em costava moltíssim acabar-los.)
Sigui com sigui, com el feminisme  era antiafricà, vaig decidir que començaria a presentar-me com a <feminista feliç africana>. Llavors,  una bona amiga em va dir que odiava els homes. Així doncs, vaig decidir que seria una <feminista feliç africana que no odia els homes>. En un moment determinat vaig arribar a ser una <feminista africana que no odia els homes i a qui li agrada pintar-se els llavis i dur sabates de taló alt perquè vol i no pas per agradar els homes>. 
Evidentment, gran part de tot això era irònic, però demostra que la paraula <feminsita> està sobrecarregada de connotacions negatives. 
Odies els homes, odies els sostenidors. odies la cultura africana, creus que les dones haurien de manar sempre, no portes maquillatge, no et depiles, sempre estàs empipada, no tens sentit de l'humor i no et poses desodorant. "

Us convido a tots i a totes a escoltar o llegir aquest discurs sobre el feminisme. Vaig trigar mitja hora en llegir-me'l sencer i sincerament val la pena. Com ja he dit més amunt, reflecteix grans realitats que s'han de canviar per contribuir al progrés del nostre món. I em vaig quedar sorpresa en moltes de les anècdodes que explicava amb les quals s'ha trobat al llarg de la seva vida. Moltes d'aquestes transcorren al seu país natal Nigèria que no és tan desenvolupat com altres països occidentals, però això no vol dir, malauradament, que en països europeus no trobem situacions sexistes.

Dit això no em queda res més per explicar-vos que no mencioni Chimamanda en el seu discurs. Aquí el podeu trobar en format visual i aquí en format escrit

Heu llegit el llibre? Havíeu sentit a parlar del discurs? Què en penseu sobre el tema? Us crida l'atenció? 

Us espero als comentaris

                     



ARIA
Gràcies a l'editorial fanbooks per l'exemplar

6 comentaris:

  1. Hey!

    Dons la veritat es que em crida moltisim l'atencio! I ja tinc ganes de poder llegir-lo!
    El fragment que has deixatla veritat es que et deixa amb ganes de més!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Doncs si, la veritat és que val molt la pena! Doncs ja em diràs : )

      Un petó<3

      Elimina
  2. A mi em va encantar! Vaig anar el mateix dia que el publicaven a la llibreria per veure si el tenien i encara el tenien guardat en caixes i em vaig haver d'esperar a que els traguessin XDDDDD Però després en mitja horeta ja el vaig tenir llegit!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uau! Quin nivell :'') Jo no sóc tan professionaaal!

      Gràcies per comentar: )

      Elimina
  3. Hola!
    La veritat és que no havia sentit parlar del discurs, però ara m'has fet ganes de llegir el llibre jajaja. El fragment que has deixat m'ha encantat ^^

    Una abraçada!
    Lluna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      M'alegro molt que t'hagi agradat! Si finalment et decideixes a llegir-lo ja em diràs que tal et sembla!

      Un petó<3

      Elimina

Hola!
Comentaràs? Moltíssimes gràcies : )
-Recorda que tothom és lliure d'expressar la seva opinió, però sense faltar el respecte en cap moment!
-Està permès posar l'enllaç de la teva pàgina web, sempre que no sigui un comentari únicament de SPAM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...